Κανονισμός Λειτουργίας

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργία

 

 

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας

 

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

Η σύνταξη της τελευταίας καταγραφής του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του 3ου Δημοτικού σχολείου συντάχθηκε σύμφωνα με τη αρ. πρωτ: 13423/ΓΔ4/2021.Υ.Α (ΦΕΚ 491/τ.β΄/9-2-2021 Υπουργική Απόφαση με θέμα Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Η συγκεκριμένη μορφή αποτελεί καταγραφή του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου μας που είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του σχολείου μας από την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023 όπως ενημερώθηκε το Σχολικό Συμβούλιο του 3ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας.

Καταγραφή λειτουργίας της σχολικής μονάδας υπήρχε με βάση τον 1566/85 στα πρακτικά του Συλλόγου Διδασκόντων όταν ο Σύλλογος επεξεργαζόταν και κατέγραφε τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών του σχολείου- τις εφημερίες, τα μέτρα ασφάλειας των μαθητών καθώς και στις οδηγίες λειτουργίας του Υπουργείου Παιδείας που αποστέλλονται κάθε χρόνο. Ως εσωτερικός κανονισμός συντάχθηκε για πρώτη φορά στο σχολείο μας το 2014 και από τότε επικαιροποιείται κάθε χρόνο.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Επίσης το κάθε τμήμα αφιερώνει στην αρχή του διδακτικού έτους χρόνο και συζητά διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες και καταγράφει ως συμβόλαιο τάξης τους κανόνες της τάξης και τους αναρτά στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό τους ρόλο (της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων) και αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου .

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

Το όραμα του σχολείου μας

 

Κάθε οργανωμένη κοινότητα ανθρώπων για να λειτουργήσει άρτια, στηρίζεται και υιοθετεί μια σειρά από παιδαγωγικές αρχές, κανόνες –μεθόδους και στόχους τους οποίους συνειδητά υπηρετεί κάθε μέλος της ξεχωριστά. Η επιλογή των συγκεκριμένων αρχών, κανόνων και στόχων, στα πλαίσια της δημοκρατίας, είναι ευθύνη και ταυτόχρονα τιμή, των μελών της κοινωνίας στα οποία ανατίθεται αυτός ο ρόλος η δε τήρηση είναι ευθύνη όλων των μελών.

Ο σχολικός οργανισμός είναι μια κοινότητα ανθρώπων που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και ευαισθησίας γιατί: Συναπαρτίζεται από ομάδες-φορείς ρόλων ( εκπαιδευτικούς –μαθητές –γονείς)

Υποστηρίζει τη μάθηση

Διαμορφώνει χαρακτήρες ανθρώπων, τόσο με τις γνώσεις που παρέχει όσο και με τα παραδείγματα συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών.

Προετοιμάζει στο μερίδιο που το αφορά το μέλλον της κοινωνίας και κατ’ επέκταση της ανθρωπότητας.

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας είναι ένας οργανισμός που θεωρεί το σχολείο ζωντανό –ενεργό τμήμα της κοινωνίας. Ο Σύλλογος Διδασκόντων εμφορείται από αγάπη για τους μαθητές και κινείται με υπευθυνότητα και παιδαγωγική διάθεση προσφοράς στα πλαίσια των δυνατοτήτων που παρέχουν οι θεσμοί. Η προσπάθεια αυτή έχει την ανάγκη της συμπαράστασης και υποστήριξης των γονέων, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου αφενός και αφετέρου ενός χάρτη βασικών παιδαγωγικών αρχών, κανόνων και στόχων τους οποίους όλα τα μέλη του οργανισμού θα σέβονται και θα υπηρετούν.

Η Διεύθυνση και οι διδάσκοντες του σχολείου καταθέτουν την αγωνία τους για τη δημιουργία του καλύτερου δυνατού περιβάλλοντος (παιδαγωγικού – μαθησιακού-κτιριακού) και για τη βέλτιστη λειτουργία του σχολείου.

Ως βασικές αρχές θεωρούμε :

 

το σεβασμό της προσωπικότητας του «άλλου» που θα γεννήσει τις συνθήκες ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο κλίμα για γνώση και προώθηση των ανθρωπιστικών αξιών που υποστηρίζει το σχολείο.

Ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές μας υπηρετώντας την αρχή της ισοτιμίας.

Στόχους που θέτει ο σχολικός οργανισμός αποτελεί η ανάπτυξη προσωπικοτήτων ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον, τη δημιουργία ανεξάρτητων ατόμων που θα υπηρετούν ανθρωπιστικές αξίες και την ανάδειξη δεξιοτήτων όλων των μαθητών.

 

Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

 

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών και άλλων πρακτικών.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών και του συλλόγου διδασκόντων καθορίζονται επακριβώς από το Καθηκοντολόγιο Εκπαιδευτικών (ΦΕΚ 1340/2002 – Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002)

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

 

Λειτουργία του Σχολείου

 

Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς και τα παιδιά με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Σχολείου.

Για το σχολικό έτος 2023-2024 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

Πρωινή Υποδοχή

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 08.00- 08:15. έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15.

λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15 (εξάωρο)

Ολοήμερο πρόγραμμα

(μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:20 λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.

Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο στις 15:00. ή στις 16:00.

 

Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

 

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15. Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Υποδοχήείναι 07:00 έως 07:15.

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα, είναι δε μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου.

Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:15.

Κατά το σχολικό έτος 2023- 2024:

 

  1. Είσοδος από Τζιαρτίνι για όλα τα τμήματα του σχολείου

Η προσέλευση 8.00-8.15 στο σχολείο γίνεται καθημερινά ακριβώς όπως ορίζεται κατά την πρώτη ημέρα: ως προς την ώρα , το τμήμα , τις θέσεις που καθόμαστε στην τάξη. Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές .

 

 

Για την είσοδο/έξοδος στο κτίριο :

  1. Οι Α,Β τάξεις χρησιμοποιούν την πλαϊνή είσοδο του κτιρίου.
  2. Η Γ τάξη χρησιμοποιεί την είσοδο που βρίσκεται δίπλα στο κυλικείο.
  3. Οι Ε1,Ε2 και Δ τάξεις (όροφος) χρησιμοποιούν την κεντρική είσοδο του κτιρίου.
  4. Η Στ χρησιμοποιεί τις σκάλες της αυλής και κατευθύνονται στις αίθουσές τους/ στον προαύλιο χώρο.

 

Αποχώρηση από το Σχολείο

 

Από την κύρια έξοδο ( Τζιαρτίνι) θα εξέρχονται όλοι οι μαθητές του σχολείου και θα ανοίγουν και τα τέσσερα φύλλα της πόρτας.

 

Με τη λήξη των μαθημάτων στις 13.15 οι μαθητές συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την τελευταία διδακτική ώρα με το χτύπημα του κουδουνιού για τη λήξη των μαθημάτων κινούνται συντονισμένα στον προκαθορισμένο χώρο που τους  έχουν  υποδείξει για το τμήμα τους. Οι εκπαιδευτικοί περιμένουν μέχρι να παραδώσουν όλους τους μαθητές στον κηδεμόνα τους.

Όσοι από τους μαθητές και τις μαθήτριες αποχωρούν χωρίς συνοδεία γονέων/κηδεμόνων, έχουν απαραίτητα καταθέσει σχετική Υπεύθυνη Δήλωση των γονέων/κηδεμόνων τους για αποχώρηση των μαθητών χωρίς τη συνοδεία κηδεμόνα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο.

Επίσης, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, οφείλει να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και το δάσκαλο/λα της τάξης και κατά την παραλαβή υπογράφει σχετικό έντυπο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και δεν παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης των γονέων, οι μαθητές παραμένουν στο ολοήμερο τμήμα για την ασφάλειά τους. Οι γονείς οφείλουν να ειδοποιήσουν το σχολείο αδυναμίας (σε επείγουσες περιπτώσεις) να παραλάβουν με τη λήξη του μαθήματος τα παιδιά τους.

 

Σχολική και Κοινωνική Ζωή

 

Φοίτηση

 

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες του και πρέπει να ενημερώνουν για κάθε απουσία αυτών. Μετά τη δεύτερη ημέρα απουσίας ο εκπαιδευτικός της τάξης επικοινωνεί με τον γονέα για ενημέρωση.

Όσον αφορά στη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας ( ΑΔΥΜ) για τους μαθητές των τάξεων Α’, και Δ’ σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο.

 

 

Διάλειμμα

 

Οι μαθητές προαυλίζονται σε διαφορετικά προαύλια όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.

Στα διαλείμματα διατηρούνται οι αποστάσεις και κάθε τάξη έχει το δικό της χώρο στα προαύλια του σχολείου.

  • Στο μπροστινό προαύλιο (Α) είναι οι Α , Β και Γ τάξεις.
  • Και στο κύριο προαύλιο (Β) χώρο του σχολείου οι Δ , Ε και Στ τάξεις.

Κατά τα διαλείμματα οι αίθουσες διδασκαλίας παραμένουν κλειδωμένες με ευθύνη των διδασκόντων που διδάσκουν την προηγούμενη ώρα και όλοι οι μαθητές κατεβαίνουν στο προαύλιο συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτικό που είχαν μάθημα.

Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες (οι οποίες είναι κλειδωμένες) ή στο διάδρομο.

Σε κακοκαιρία (βροχή και χιόνι) και λόγο έλλειψης στεγασμένου χώρου οι μαθητές παραμένουν στην αίθουσά τους με τον εκπαιδευτικό που δίδασκε την προηγούμενη ώρα, έχοντας τα παράθυρα ανοιχτά για τον καλό αερισμό της αίθουσας. Ταυτοχρόνως στον διάδρομο του ισογείου υπάρχει εφημερεύοντας που ελέγχει τη μετακίνηση των μαθητών και την τήρηση των μέτρων όταν αυτά πηγαίνουν στην τουαλέτα. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες δεν τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους/στις εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικούς.

Όταν χτυπά το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές/τριες προσέρχονται γρήγορα στο χώρο που έχει οριστεί για κάθε τμήμα και συνοδευόμενα από τον/την εκπαιδευτικό που ξεκλειδώνει την αίθουσα και ξεκινούν το μάθημα.

Κύριο μέλημα τω εκπαιδευτικών αποτελεί η ασφάλεια των μαθητών. Για την ασφάλεια και την επίβλεψη των μαθητών στο διάλειμμα στην αρχή του έτους καταρτίζεται πίνακας εφημερευόντων. Καθημερινά υπάρχουν 3 εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί και ο κάθε εκπαιδευτικός θα είναι υπεύθυνος για τον χώρο που εφημερεύει κάθε φορά καθώς και την είσοδο για την πρωινή υποδοχή των μαθητών. Η εφημερία είναι αναρτημένη σε εμφανές σημείο στο Γραφείο Διδασκόντων και στον πίνακα ανακοινώσεων στο ισόγειο. Οι εφημερεύοντες επίσης φροντίζουν να διατηρούνται καθαροί, για λόγους υγιεινής, οι βοηθητικοί χώροι του σχολείου καθώς επίσης και οι μαθητές συμβάλλουν σ’ αυτό.

Κάθε φορά που απουσιάσει εκπαιδευτικός που έχει εφημερία γίνεται αναπλήρωση από άλλον εκπαιδευτικό και καταγράφεται στο ημερολόγιο σχολικής ζωής.

Σε κάθε τμήμα στην αρχή του έτους καταγράφονται και ανακοινώνονται στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης μετά από συζήτηση των ίδιων των μαθητών οι κανόνες συμπεριφοράς τόσο κατά το μάθημα όσο και κατά το διάλειμμα ώστε να υπάρχει δέσμευση και σεβασμός και από μέρους των μαθητών ως μέλη μιας μικρότερης κοινότητας που ανήκουν, αυτή της τάξης.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία που αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό του σχολείου.

Οι εσωτερικοί χώροι του σχολείου (διάδρομοι, σκάλες) δεν χρησιμοποιούνται ως χώροι παιχνιδιού, τρεξίματος.

 

 

Σχολική εργασία

 

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ότι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους. Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα. Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να διαβάζει αυτόνομα, όσον το δυνατό νωρίτερα ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος.

Ειδικότερα όταν εφαρμόζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση οι γονείς είναι δίπλα στο παιδί τους ενισχύοντας το, ώστε να παρακολουθούν τη συμπεριφορά του και να το βοηθούν ώστε να συμμετέχει σε αυτήν με σεβασμό και τηρώντας τις οδηγίες όπως: να έχουν κλειστό το μικρόφωνό τους, να μιλάν αφού έχουν σηκώσει το χεράκι του και όταν του δίνεται ο λόγος από τη δασκάλα/λο.

Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

 

Κανόνες Συμπεριφοράς – Παιδαγωγικός έλεγχος

 

Το σχολείο λειτουργώντας σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο οφείλει να εξασφαλίζει σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας σεβασμό της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του. Η διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί ασκούν τα καθήκοντά τους όπως αυτά περιγράφονται στο “Καθηκοντολόγιο” και η στάση και συμπεριφορά τους χαρακτηρίζεται από σεβασμό προς όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Όλα τα μέλη έχουν δικαίωμα στο να εκφράζουν τις απόψεις τους και να αναπτύσσουν ελευθέρα την προσωπικότητά τους. Η αγένεια, η βία σε όλες τις εκφάνσεις της, η ξενοφοβία, ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία και κάθε είδος διακρίσεων είναι μη αποδεκτές. Παιδαγωγικό έλεγχο ασκούν μόνο οι εκπαιδευτικοί.

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων. Υποστήριξη των μαθητών της σχολικής μονάδας πραγματοποιείται από την ΕΔΥ, το τμήμα ένταξης, το Συμβούλιο τάξης πάντα σε συνεργασία με τις δομές υποστήριξης  τη Σύμβουλος Εκπαίδευσης καθώς και το ΚΕΔΑΣΥ, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από τον/την υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξης του Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου, εκπαιδευτικών- γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

Για την επιτυχία των σκοπών της συνεργασίας των μαθητών μεταξύ τους πρέπει:

  • Οι μαθητές αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Οι μαθητές οφείλουν να έχουν στην τσάντα τους τα βιβλία, τα τετράδια και τα απαραίτητα σχολικά είδη για το μάθημά τους (σύμφωνα πάντα με το καθημερινό τους πρόγραμμα), καθώς χωρίς αυτά θα δυσκολευτούν να παρακολουθήσουν το μάθημα και να κάνουν τις ασκήσεις τους για την καλύτερη εμπέδωση της ύλης.
  • Αποφεύγουν να φέρνουν στο σχολείο είδη αξίας, περιττά χρήματα, ηλεκτρονικές συσκευές, επικίνδυνα αντικείμενα και έντυπα που δεν έχουν σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Απαγορεύεται αυστηρά η παρενόχληση του μαθήματος με οποιονδήποτε τρόπο. Οι μαθητές κατά κανόνα δεν επιτρέπεται να απομακρύνονται από την αίθουσα διδασκαλίας κατά την διάρκεια του μαθήματος, διότι η αφομοίωση της διδασκαλίας προϋποθέτει αυξημένο βαθμό συγκέντρωσης παρά μόνο για βιολογικές ή έκτακτες ανάγκες.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Οι μαθητές σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση και το δικαίωμα των εκπαιδευτικών τους για διδασκαλία. Θα πρέπει να μην εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά, να σέβονται την προσωπικότητα αλλά και τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών τους και να μην καταφεύγουν στη χρήση βίας, αλλά να γίνεται επίλυση των διαφορών τους με διάλογο και συνεννόηση.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.
  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Απαγορεύεται να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για την εθνική, φυλετική ή θρησκευτική ταυτότητά τους.
  • Απαγορεύεται να σχολιάζουν, να ειρωνεύονται και να εμπαίζουν τους συμμαθητές τους.
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος.
  3. Απευθύνονται στη Διευθύντρια.
    • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
    • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.
    • Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν

 

άδεια.

  • Οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής ή Αγγλικών συνοδεύουν τους μαθητές που τους παραλαμβάνουν

 

στην αλλαγή της ώρας, από την αίθουσα διδασκαλίας  στο χώρο διδασκαλίας του μαθήματος και τα οδηγούν με το πέρας του μαθήματος πάλι πίσω στην αίθουσα της τάξης. Οι μαθητές δεν αφήνουν τις τσάντες τους στο προαύλιο σε περίπτωση που την τελευταία ώρα έχουν Φυσική Αγωγή.

  • Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου ούτε και στις εκπαιδευτικές επισκέψεις.
  • Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του σχολείου (παρελάσεις, γιορτές, αθλητικούς αγώνες) επιδεικνύοντας τον ανάλογο σεβασμό και ευπρέπεια.

 

  • Για σοβαρά περιστατικά από το Σύλλογο Διδασκόντων έχουν συσταθεί και λειτουργούν :

«Ε.Δ.Υ.» αποτελείται από τη Διευθύντρια , Ψυχολόγο, Κοιν. Λειτουργό, την ειδική παιδαγωγό του σχολείου μας και τη/τον γραμματέα. Έργο της ομάδας αποτελεί η υποστήριξη των μαθητών και των γονέων αυτών.

Ομάδα σχολικού εκφοβισμού» όπου οι μαθητές μπορούν να ενημερώσουν ή να καταγγείλουν συμπεριφορές εκφοβισμού που αντιλήφθηκαν ή υπέστησαν.

«Συμβούλια τάξης» που συμμετέχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε κάθε τμήμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν από κοινού προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών που παρουσιάζονται.

 

 

Σχολικοί χώροι

 

Ο Διευθυντής, ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, ο Δήμος Χαλκιδέων μέσω της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των άλλων αρμόδιων φορέων φροντίζουν, ανάλογα με τις αρμοδιότητες και τη δικαιοδοσία τους, ώστε ο σχολικός χώρος να παραμένει ασφαλής, καθαρός και καλά οργανωμένος.

Οι μαθητές θα πρέπει να σέβονται το χώρο του σχολείου, διατηρώντας τον καθαρό και φροντίζοντας, ώστε να μη γίνονται ζημιές. Σε αντίθετη περίπτωση όποιος προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου η δαπάνη αποκατάστασης θα βαρύνει τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών.

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Δεν επιτρέπεται να ρυπαίνεται ο χώρος της τάξης (θρανία, τοίχοι κ.λπ.) από τους μαθητές διότι είναι κοινός για όλους και πρέπει να παραμένει καθαρός.

Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Όταν οι μαθητές βρίσκονται σε καλοσυντηρημένο και αισθητικά όμορφο περιβάλλον, αυτό επιδρά θετικά στη μάθηση και στη συμπεριφορά του μαθητή.

 

Σχολική Βιβλιοθήκη

Η βιβλιοθήκη του σχολείου είναι ενταγμένη στο δίκτυο σχολικών βιβλιοθηκών και λειτουργεί σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας της.

 

Αίθουσα πληροφορικής

Στο σχολείο υπάρχει από το 2000 εργαστήριο πληροφορικής που χρησιμοποιείται για το μάθημα ΤΠΕ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

 

Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου

 

Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

 

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογό Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στη Διευθύντρια.

 

Γονείς και κηδεμόνες

 

Η φοίτηση των μαθητών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία είναι καθήκον και υποχρέωσή των γονέων. Για το λόγο αυτό οφείλουν να έχουν τακτική, ενεργό και συστηματική συμμετοχή. Ελλιπής φοίτηση και ιδιαίτερα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.

Οι γονείς που έρχονται στα διαλείμματα έξω από τα κάγκελα δεν απασχολούν τους εκπαιδευτικούς που εφημερεύουν.

Δεν επιτρέπονται παρεμβάσεις γονέων σε θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του σχολείου. Κανένας γονέας δεν επιπλήττει άλλους μαθητές.

Για οτιδήποτε οι γονείς πρέπει να απευθύνονται πρωτίστως στον υπεύθυνο δάσκαλο της τάξης.

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας ή αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου ή αποστέλλονται μέσω mail, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

  • Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης -τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού μας και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

 

 

Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

 

Η καλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων συμβάλλουν στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών της. Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων φροντίζουν ώστε η ενημέρωση των γονέων να είναι σαφής και πλήρης.

Πραγματοποιούνται προγραμματισμένες συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων του σχολείου για την ενημέρωσή σας σχετικά με την πρόοδο των παιδιών. Η συμμετοχή σας στις συναντήσεις αυτές είναι ουσιαστικής σημασίας. Οι ενημερωμένοι γονείς συμβάλλουν στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος προς όφελος πάντα των παιδιών.

Κάθε εκπαιδευτικός ορίζει ημέρα και ώρα επικοινωνίας με τους γονείς εβδομαδιαίως ή μηνιαίως. Επιπρόσθετα πραγματοποιούνται έκτακτες και τακτικές συναντήσεις στο τέλος των διδακτικών τριμήνων για την παραλαβή των ελέγχων προόδου των μαθητών και την ενημέρωση για την επίδοση, την πρόοδο και τη συμπεριφορά των παιδιών των μαθητών των Α και Β τάξεων. Ο κάθε εκπαιδευτικός και ειδικότητα ενημερώνει τους γονείς των μαθητών που διδάσκει είτε προφορικά είτε με έγγραφο σημείωμα είτε μέσω mail για ότι αφορά τη διδασκαλία του κάθε μαθήματος.

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων , ενημερωτικών mail κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου, και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

 

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

 

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

 

Σχολικό Συμβούλιο

 

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο όπως ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 107 του ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136/Α/2021)  Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

 

Η σημασία της σύμπραξης όλων

 

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθύντριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του.

 

Άλλα θέματα

Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους. Απαγορεύεται η βιντεοσκόπηση και η φωτογράφιση των μελών της σχολικής κοινότητας. Για τους μαθητές απαιτείται συγκατάθεση με υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων.

 

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

 

Βοηθητικό προσωπικό

Ο καθαριστής βρίσκεται στο σχολείο στο καθορισμένο ωράριο και ασκεί τα καθήκοντά του σύμφωνα με το πρωτόκολλο των μέτρων από τον ΕΟΔΥ σχολαστικά.

Προσέχει ιδιαίτερα να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση οι τουαλέτες ελέγχοντας τες μετά από κάθε διάλλειμα , ενώ στα διαλείμματα απολυμαίνει τις κουπαστές και τα πόμολα στις αίθουσες. Διατηρεί όλους τους χώρους (διαδρόμους, σκάλες, αυλές) καθαρούς.

 

Σχολικός τροχονόμος

Είναι επιφορτισμένος με τη διαχείριση της κυκλοφορίας στις ώρες ( 8.00- 8.25 και 13.15 – 13.30) με στόχο την ασφαλή προσέλευση και αναχώρηση των μαθητών από το σχολείο.

Ρυθμίζει κατάλληλα την κυκλοφορία, παρεμβαίνοντας όπου χρειαστεί και ασκεί τα καθήκοντα του με επιμέλεια και ευσυνειδησία.

 

 

Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

 

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

 

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Διευθύντρια του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους, αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθύντρια συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθούν 3 ασκήσεις σεισμού για λόγους προστασίας των μαθητών.

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Σε περίπτωση που η λειτουργία του Σχολείου τροποποιηθεί με αποφάσεις των αρμοδίων φορέων (ΥΠΑΙΘ, Δήμος Χαλκιδέων) λόγω έκτακτων αναγκών, φυσικών καταστροφών ή υγειονομικών συνθηκών, το Σχολείο προσαρμόζει ανάλογα το ωρολόγιο πρόγραμμά του και ενημερώνει έγκαιρα τη σχολική κοινότητα.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο κανονισμός στηρίζεται στην ισχύουσα Νομοθεσία και στις Σύγχρονες Παιδαγωγικές Αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο ο οργανισμός μπορεί να οικοδομήσει για να πετύχει το υψηλό του όραμα.